سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرش ماشینی ریز ماهی

شنبه 95/8/29
8:28 صبح
فرش آرمان

فرش ماشینی ریز ماهی یکی از طرح های فرش ماشینی است که تقریبا بیشترین تولید و فروش را بین طرح های دیگر دارد. فرش ماشینی ریز ماهی اکثرا به صورت فرش ماشینی سرمه ای بافته می شود. فروش فرش ماشینی ریز ماهی چه فرش 700 شانه باشد و چه فرش 1000 شانه معمولا در سایز فرش ماشینی 6 متری بافت می شود جالب اینجاست که معمولا هر کارخانه فرش ماشینی که در کاشان سر بزنید فرش ماشینی ریز ماهی را تولید می کند .

اهمیت این موضوع به این دلیل است که خیلی ار کارخانجات فرش ماشینی کاشان نقشه های فرش و طرحهایی که تولید می کنند بصورت خاص و برنامه ریزی شده است و طرح فرش ماشینی را که ثبت می کنند تا کپی برداری نشود ولی فرش ماشینی ریز ماهی از این قضیه استثناست و تقریبا اکثر کارخانه های فرش ماشینی کاشان آن را تولید می کنند.



کارخانه فرش

شنبه 95/8/29
8:25 صبح
فرش آرمان

کارخانه فرش با تولید نوع فرش خود شناخته می شود. برخی از کارخانه های فرش فقط یک نوع فرش ماشینی تولید می کنند امثلا فقط فرش 1200 شانه تولید می کنند و برخی گونه های مختلف فرش را تولید می کنند به عبارتی هم فرش 700 شانه و هم فرش 1000 شانه و هم فرش 1200 شانه می بافند . شرکت های فرش ماشینی که تولیدات متنوعی دارند دستگاههای متنوعی هم در اختیار دارند چرا که با دستگاهی که فرش 1000 شانه تولید می شود نمی توان فرش 1200 شانه تولید کرد.

اما کارخانه فرش که تولید فرش فانتزی دارد دستگاهی مخصوص در این زمینه دارد چرا که تولید فرش فانتزی با تمام فرش ماشینی های دیگر متفاوت است هر چند دستگاه تولید فرش فانتزی به نسبت فرش ماشینی دیگر کوچکتر و کم قیمت تر است.

در کارخانه فرش نیروهای بالقوه ای از کارگران زحمت کش مشغول کار هستند .کسانی که در تولید واقعا از تبحر خاصی برخودارند و هنر تولید فرش ماشینی در دستانشان گویای تجربه بالای آنها در این رشته می باشد.

در کاشان تعداد زیادی کارخانه فرش وجود دارد که وجود آنها باعث رونق اقتصادی در این شهر شده است و البته مردمان زحمت کش این شهر در گسترده شدن تولید فرش ماشینی بسیار حائض اهمیت بوده به طوری که مردم شهر اران و بیدگل و کاشان به خوبی نشان دادند که هنر نزد ایرانیان است و بس.



فرش فانتزی کاشان

چهارشنبه 95/8/26
12:45 عصر
فرش آرمان

فرش فانتزی کاشان یکی از تولیدات شرکت فرش کاشان می باشد و همان طور که اسمش مشخص است فرشی خاص و فانتزی است که بیشتر جنبه استفاده لوکس دارد و در قسمت هایی از آن استفاده می کنند که جنبه تزئینی داشته باشد.

فرش فانتزی کاشان طرح و نقش متفاوتی با فرش ماشینی کاشان دارد چرا که فرش ماشینی کاشان به صورت فرش 700 شانه و فرش 1000 شانه و فرش 1200 شانه تولید می شود اما فرش فانتزی کاشان این چنین نیست و تراکم و شانه آن فرق می کند .

طرح ها در فرش فانتزی بیشتر تک گل یا طرح هندسی هستند و به طور کلی هیچ شباهتی با طرح فرش ماشینی ندارند.

کیفیت در فرش فانتزی بسیار کمتر از فرش ماشینی کاشان می باشد و جنس مواد اولیه که در تولید فرش فانتزی کاشان بکار می رود همانند فرش ماشینی نیست چرا که فرش فانتزی را برای تزئین بکار می برند و مصرف جدی از آن نمی کنند از این رو لازم نیست مواد اولیه آنچنانی در آن بکار رود.

فرش فانتزی رخ بسیار زیبایی دارد اما باید توجه داشت که استفاده جدی از آن نمی توان داشت و طول عمر زیادی هم ندارد.



بهترین مارک فرش ماشینی

چهارشنبه 95/8/26
12:41 عصر
فرش آرمان

بهترین مارک فرش ماشینی در کاشان را نمی توان به صراحت اعلام کرد چرا که از نظر هر یک از مشتریان سلیقه خاصی دارند و هر کدوامشان نوعی از فرش را پسند مس کنند که شاید دیگری آنرا پسند نکند اما در هر صورت از میان کارخانه فرش کاشان که معمولا تولیدات آنها فرش 1000 شانه،فرش 1200 شانه ، فرش 700 شانه و یا فرش مدرن فانتزی هست می توان به شرکتهای فرش قیطران ، فرش اعیان، فرش یلداری کویر کاشان و فرش آرمان اشاره کرد .

چطور می توان گفت که بهترین مارک فرش ماشینی چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

از نظر شرکت فرش آرمان بهترین مارک فرش ماشینی کارخانه فرش است . کیفیت فرش ماشینی تولید شده از نظر کیفیت و رنگ بندی و نقشه روز به روز بهبود پیدا کند نه اینکه شاهد افت فرش ماشینی تولید شده باشیم.



فرش 1000 شانه ماشینی

سه شنبه 95/8/25
8:32 صبح
فرش آرمان

فرش 1000 شانه ماشینی در حال حاضر به صورت 10 رنگ و فرش 1000 شانه ماشینی 8 رنگ تولید می شود. البته در کیفیت فرش ماشینی تغییری حاصل نمی شود ولی اگر رنگ بندی در فرش 1000 شانه ماشینی 10 رنگ درست انتخاب شود 10 رنگ به دلیل تراکم بافت پایین تر در جلوه فرش قابل رقابت با فرش 1000 شانه ماشینی 10 رنگ نخواهد بود و فرش 1200 هم با اینکه فرش ریز تری است و تراکم بیشتری دارد در حال حاضر فرش 1200 شانه بصورت هشت رنگ تولید می شود و به همین دلیل است که از نظر رنگ بندی در حال حاضر هیچ فرش مثل فرش 1000 شانه ماشینی 10 رنگ نیست.

در کارخانه فرش کاشان با اینکه بسیاری از مدیران تولید فرش ماشینی با تجربه هستند و برای رنگ بندی فرش ماشینی با طراحان فرش ماشینی بسیار تبادل نظر و همکاری می کنند ولی اتفاق می افتد که خیلی از فرش های ماشینی تولید شده در کارخانه فرش ماشینی کاشان با سلیقه مشتریان فاصله دارد.