سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارخانه فرش

شنبه 95/8/29
8:25 صبح
فرش آرمان

کارخانه فرش با تولید نوع فرش خود شناخته می شود. برخی از کارخانه های فرش فقط یک نوع فرش ماشینی تولید می کنند امثلا فقط فرش 1200 شانه تولید می کنند و برخی گونه های مختلف فرش را تولید می کنند به عبارتی هم فرش 700 شانه و هم فرش 1000 شانه و هم فرش 1200 شانه می بافند . شرکت های فرش ماشینی که تولیدات متنوعی دارند دستگاههای متنوعی هم در اختیار دارند چرا که با دستگاهی که فرش 1000 شانه تولید می شود نمی توان فرش 1200 شانه تولید کرد.

اما کارخانه فرش که تولید فرش فانتزی دارد دستگاهی مخصوص در این زمینه دارد چرا که تولید فرش فانتزی با تمام فرش ماشینی های دیگر متفاوت است هر چند دستگاه تولید فرش فانتزی به نسبت فرش ماشینی دیگر کوچکتر و کم قیمت تر است.

در کارخانه فرش نیروهای بالقوه ای از کارگران زحمت کش مشغول کار هستند .کسانی که در تولید واقعا از تبحر خاصی برخودارند و هنر تولید فرش ماشینی در دستانشان گویای تجربه بالای آنها در این رشته می باشد.

در کاشان تعداد زیادی کارخانه فرش وجود دارد که وجود آنها باعث رونق اقتصادی در این شهر شده است و البته مردمان زحمت کش این شهر در گسترده شدن تولید فرش ماشینی بسیار حائض اهمیت بوده به طوری که مردم شهر اران و بیدگل و کاشان به خوبی نشان دادند که هنر نزد ایرانیان است و بس.