سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرش

سه شنبه 95/5/12
12:29 عصر
فرش آرمان

دنیای فرش از دیر باز دنیای ما ایرانیان بوده . ایرانی یعنی هنر و فرش ایرانی یعنی هنر ایرانی.گر چه در حال حاضر خیلی از کشور ها سعی دارند در زمره این هنر بافی قابلیت هایی بدست بیاورند اما هنر فرش از آنِ ایرانی بوده و هست.

تصور ما ازاین محصول این است که قالی چیزیه که تو خونه میندازن و روی آن مینشینند. البته در قدیم بیشتر روزی فرش مینشستند ولی در حال حاضر این محصول بیشتر جنبه زیبایی و لوکس دارد. به طور کلی انسان فرش را بافت تا او را از سرما و رطوبت و جانوران زیر خاک حفظ کند و به جای حصیر و نی و برگ های نخل از قالی استفاده کند.


انسان برای بافت اولین فرشهای خود از مدل نمد استفاده کرد و جنس آن پشم بود. وقتی پشم های رنگی را برای درست کردن نمد درهم مخلوط کرد به مهمترین بخش بافت قالی پی برد و آن طرح و نقش قالی بود.

طرح گلیم جزء اولین طرح فرش ها بود و اولین قالیچه گره دار منقوش جهان، قالیچه 2400 ساله پازریک ایرانی است که با طرح و نقش جانوران خیالی و گلها و تصاویر انسان با لباسهای هخامنشیان یافته شده و در موزه ی آرمیتاژ سنت پیترزبورگ روسیه نگهداری می شود.

البته تاریخ شروع بافت قالی به درستی معلوم نیست و مشخص نیست که بافت این محصول از کدام منطقه شروع شده است. قدر مسلم این است که ایرانیان از جمله اولین اقوامی هستند که بافت قالی را شروع کرده اند. در واقع تبحر منحصر به فرد ایرانیان امروز در امر قالی بافی دستاورد بیش از 2500 سال تلاش و تجربه در این زمینه است.

بعد ازقالی دستبافت که جزء هنرهای برتر ایرانیان هست فرش ماشینی از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است. تولید فرش ماشینی در شهرهای مختلف ایران فعالیت زیادی دارد از جمله کاشان

در کاشان از قدیم تولید قالی چه به صورت دستبافت و چه در سالهای اخیر به صورت فرش ماشینی قدمت زیادی دارد و ما بسیار خرسندیم که در این زمینه فعالیت داریم.